6 abr 2010

Catalunya Marca Global (III)





Fa unes setmanes, FDI Magazine i Financial Times varen publicar l'informe "European Cities & Regions of the Future", en el qual, Barcelona obtenia la 5a posició en el ranking de ciutats, i Catalunya la 8a posició en el ranking de grans regions. Tant Barcelona com Catalunya eren les primeres d'Espanya, per davant de Madrid-ciutat i Madrid-regió. Com no podria ser d'una altra manera, els rankings de ciutats i regions són liderats per Londres-ciutat i Londres-regió i en segon lloc Paris-ciutat i Paris-regió. El ranking analitza 50 variables estructurades al voltant de quatre grans categories: qualitat de vida, infrastructures, facilitat per negocis, i finalment, capacitat d'atracció d'inversions. Barcelona encapçalaria el ranking de ciutats del sud d'Europa i també el de ciutats que no són capitals d'un Estat. De la mateixa manera, Catalunya no és comparable quantitativament a altres regions que són pràcticament ciutats-regió, com Madrid, Ile de France, South East (Londres), Hamburg, Brussel.les, Greater Dublin o Greater Stockholm. Catalunya se situa per davant de regions de similar estructura i distribució geogràfica com la Lombardia, Baden-Württemberg o el Nord d'Holanda. L'estudi de Financial Times i FDI ens envia un doble missatge: 1) tot i el procés de reconversió industrial i el coll d'ampolla de les infrastructures a l'última dècada, el valor de mercat del país és encara elevat en relació al conjunt de regions europees i 2) tenim dues marques "top ten" a Europa, les quals, per ser una marca global, només poden coexistir i retroalimentar-se. Barcelona és la palanca principal de la marca global de Catalunya, però al mateix temps, Catalunya, i el Mediterrani, donen autenticitat a la marca Barcelona.

No hay comentarios:

Publicar un comentario